Strach przed wizytą

Wiele osób obawia się wizyt w gabinecie stomatologicznym. Najczęściej boją się bólu, braku kontroli i bezradności podczas zabiegów; często mają złe wspomnienia z przeszłości. Skrajnym przypadkiem takiego lęku jest dentofobia czyli tak paraliżujący strach przed dentystą, że często nawet poważny ból zęba nie jest w stanie zmusić chorej osoby do odwiedzenia specjalisty.

Problem lęku dotyczy również dzieci, które jednak najczęściej boją się takich wizyt tylko z tego powodu, że jest to coś nowego lub reagują na obawy rodziców. Dlatego tak ważne jest, by nie przekładać swojego strachu jako rodzica na dziecko przed i podczas pobytu w gabinecie stomatologicznym. Nie należy mówić mu przed wizytą, że coś może je zaboleć, żeby było dzielne, czy że prawie nie będzie boleć. Dziecko zapamięta tylko komunikaty o bólu – bezzasadne, bo w dobrych gabinetach leczenie jest bezbolesne. Nie można straszyć malucha opowieściami o własnych złych przeżyciach i robić wielkiego problemu z wizyty u stomatologa. Dziecko przyzwyczajone od najmłodszych lat do dentysty wyrośnie na świadomego dorosłego i uniknie wielu poważnych komplikacji zdrowotnych, których przyczyną mogą być nieleczone zęby.

Drodzy Pacjenci!

W związku z obecną sytuacją i w trosce o wzajemne bezpieczeństwo,

z dniem 14 marca (sobota) podjęliśmy decyzję o tymczasowym zamknięciu naszej kliniki, do odwołania.

Jednocześnie informujemy , że w celu uzyskania porady nasi pacjenci mogą kontaktować się z Kliniką przez Facebook lub drogą mailową.
Będziemy Państwa na bieżąco informować o wszelkich zmianach.
Życzymy Państwu zdrowia i spokoju w tym trudnym dla nas wszystkich czasie
oraz dziękujemy za wyrozumiałość.